Voorwaarden

Wij proberen altijd de beste kwaliteit te leveren. Ben je niet tevreden met wat je bij ons hebt gekocht of is er toch iets mis, dan gelden deze algemene- en garantievoorwaarden:

Algemene voorwaarden

Je mag bij ons binnen veertien dagen je spullen komen terugbrengen of ruilen. Planten, vissen en spullen die in de aanbieding zijn gekocht nemen we niet terug. Materialen mag je ruilen of terugbrengen als ze niet gebruikt of beschadigd zijn. We nemen ze ook alleen terug in de originele verpakking. Vergeet niet het bonnetje of een kopie daarvan te laten zien in de winkel. In de regel geven wij geen geld terug maar een waardebon. 

Garantievoorwaarden

Laat het ons altijd zo snel mogelijk weten als er iets mis is en je gebruik wilt maken van de garantie. Wij geven niet alleen garantie op onze spullen, maar ook op onze vissen. We hebben daarvoor wel verschillende voorwaarden vastgesteld. 

Je kan ons niet aansprakelijk stellen voor gevolgschade, winstderving, indirecte schade of andere bijzondere vormen van schade.

Materialen

De meeste fabrikanten van de spullen die wij verkopen hebben zelf een garantietermijn vastgesteld, die op het product staat. Binnen die termijn – die ingaat wanneer je het originele product koopt – kan je bij ons terecht als er iets mis is met de spullen die je bij ons hebt gekocht. Wij horen het graag zo snel mogelijk als er iets mis is!

Natuurlijk geven we geen garantie als je het product zelf kapot hebt gemaakt, verkeerd hebt gebruikt of niet goed hebt onderhouden. Ook heb je geen garantie als het product op een normale manier veroudert, roest, verkleurt of slijt. 

Voldoe je aan de voorwaarden? Neem dan het bonnetje en het product (of het kapotte onderdeel) mee naar de winkel. Wij doen dan ons uiterste best om ervoor te zorgen dat je spullen zo snel mogelijk gerepareerd worden. Is reparatie niet mogelijk, dan krijg je natuurlijk een nieuw product.

Vissen

Bij vissen hebben we net iets andere garantievoorwaarden. Je hebt op de levende have die je bij ons koopt vier dagen garantie. Laat het ons zo snel mogelijk weten als je vis overlijdt of ziek wordt; als je hier te lang mee wacht kunnen we je geen garantie meer geven omdat we dan de oorzaak van de ziekte/het overlijden niet meer kunnen vinden.

Je hebt geen garantie als je niet goed voor het dier hebt gezorgd, je agressieve en/of territoriale dieren in je aquarium hebt, we het geslacht van de vis niet goed hebben bepaald, of als je de vis gratis hebt gekregen.

Om garantie te kunnen verlenen hebben we een aantal dingen nodig. Als het mogelijk is willen we graag de zieke of dode vis zien, maar als je deze niet mee kan nemen zijn foto’s en filmpjes ook goed. Neem 200-300 ml water uit het aquarium mee naar de winkel. Wij willen graag het water testen waar de vis ziek in is geworden/dood in is gegaan, dus je mag je aquarium pas verschonen als je het water voor ons er uit hebt gehaald. We willen ook graag weten hoe je aquarium er uit ziet en welke andere vissen er in rondzwemmen, dus recente foto’s en/of filmpjes zijn een vereiste. Vergeet de bon (origineel of een kopie) niet mee te nemen!